Як підготувати матеріал: що потрібно для вебінару?


Якщо ви плануєте проводити онлайн-семінари, то, швидше за все, у вас виникає питання – а що потрібно для вебінару? Як відібрати матеріал і як його структурувати? Іноді тьютори намагаються вкласти в програму всі свої знання. Однак не можна забувати, що у кожного онлайн заходу повинна бути одна головна мета. Давайте розглянемо поетапний процес створення і систематизації контенту для вебінару.

Визначтесь з темою

Підготовка вебінару завжди починається з вибору теми. Від назви залежить наскільки ви зацікавите аудиторію і скільки слухачів зберіть на своєму заході. А тому є сенс детально розглянути цей пункт.

СЕО назва

Щоб про вебінар дізналося якомога більше людей, потрібно подумати про СЕО складової заголовка. Правильно підібрана назва, з популярними ключовими словами всередині, різко підвищить видачу сайтів з інформацією про вебінар в пошуковику. Для цього потрібно уточнити, як формулюють люди проблему, вирішення якої ви пропонуєте, сервіси з підбору ключових слів, наприклад – на wordstat.yandex.ru. Наберіть на вказаній сторінці у вікні пошуку різні варіації вашої теми. Ви побачите, яке формулювання виявиться більш популярною. Її і беріть на озброєння.

Тип заголовку

Розібравшись з ключовими словами в назві, давайте ознайомимося з типами його оформлення. Їх умовно можна звести в три групи:

  • Заголовки з питальними словами. Читаючи такий заголовок, людина підсвідомо намагається відповісти на поставлене питання, а тому переглядає подальший текст.
  • Обіцяні вигоди за виконання певного числа кроків. Такий заголовок звучить дуже солідно, адже в стверджувальній формі гарантує результат. Наприклад: «5 кроків до успіху вашого вебінару». У такій формулюванні намагайтеся використовувати непарні числа.
  • Лякаючі та шокуючі заголовки. Страх змушує діяти, це відома формула. А тому такі заголовки володіють великим ефектом. Однак потрібно не забувати спиратися на специфіку своєї цільової аудиторії. Налякайте і запропонуйте позбавлення від страху на вебінарі.

Правила гарного заголовку

Крім іншого, є і непорушні правила написання заголовків, які допоможуть вам привернути увагу читачів:

  • Назва повинна бути ємною та інформативною. Важливо, щоб глянувши на заголовок, людина відразу зрозуміла сутність проблеми і визначила для себе, чи важливо її рішення.
  • Краще всього кидаються в очі перші і останні три слова. Не всі люблять читати. Це стосується не тільки довгих текстів, але і заголовків. А тому назва з 6 слів вважається оптимальною. Використовуйте цифри – вони добре запам'ятовуються. Наприклад: «5 важливих причин вибрати портал etutorium.com.ua».
  • Розбийте заголовок. Якщо назва виходить досить великим, спробуйте розділити його на дві частини – кожна окремо читається і запам'ятовується легше.
  • Використовуйте якісні прикметники. Наприклад: «легкий, важливий, особливий». Вони досить чіткі в своєму значенні і складаються в середньому з 6 символів.
  • Звертайтеся до читача. Ви досягаєте більшої уваги, якщо заголовок як би говорить з читачем безпосередньо.

Підбір контенту

Визначившись з темою вебінару, в рамках якої ви розповісте затребувану інформацію на мові вашої цільової аудиторії, переходьте до основної частини контенту. Важливо приділити цьому елементу особливу увагу, адже можна заманити на вебінар як завгодно багато людей, але якщо подана інформація виявиться неякісною, то всі зусилля будуть витрачені даремно.

Способи подачі матеріалу

Можна виділити кілька головних схем побудови структури вебінару. Вони допоможуть зорієнтуватися в тому, який матеріал краще всього підходить для цілей конкретного онлайн заходу. Це значною мірою спростить процес підготовки контенту.

  • Оглядовий вебінар. Використовується для поверхневого розгляду тематики вебінару, без глибоко аналізу. В даному випадку вам буде потрібно тільки загальна інформація та її узагальнення.
  • Глибокий аналіз. На такому вебінарі ви розглядаєте вузькоспеціальні питання, розкриваєте секрети для професіоналів. Тут важливо підібрати матеріал, який дозволяє глибоко проникнути в суть заявленої теми.
  • Покрокова стратегія. Ви даєте слухачам конкретний план дій для отримання необхідного результату. По суті це чекліст, де в результаті кожної дії обумовлюється очікуваний результат.
  • Питання-відповіді. В даному випадку вебінар будується за принципом прес-конференції, де слухачі задають питання з теми, а тьютор намагається дати максимально повні відповіді, які можна підготувати заздалегідь.

Інтелект-карта

Коли ви визначилися з типом вашого вебінару, потрібно подумки його структурувати, щоб під кожен розділ підібрати відповідний матеріал. Один з найбільш ефективних способів створення чіткої системи онлайн-семінару – намалювати інтелект-карту, завдяки якій у вас перед очима буде вся структура вебінару і ви нічого не забудете. Різниця від звичайного «порядкового» плану полягає в тому, що тримаючи перед очима схематичний план, ви задіюєте творчу частину вашого мозку, що дуже допомагає у підготовці контенту. Для складання інтелект-карт існує цілий ряд популярних рішень. Ви можете просто створити схему від руки на папері або ж скористатися спеціальним софтом в інтернеті.

Збір інформації по темі

Приступаючи до збору матеріалу, у вас вже повинна бути чітко сформульована тема і побудований приблизний план того, що у майбутньому перетвориться на вебінар. Це дозволить точно розуміти, який матеріал потрібен. Можна використовувати ваші власні знання, навички, напрацювання, досвід. Або ж вдатися до пошуку інформації в інтернеті. Насправді, обидва методи краще всього комбінувати, це дозволить створити цілісний текст, в якому не буде дірок і розкриються всі актуальні і затребувані вашою цільовою аудиторією питання.

Збираючи інформацію в мережі,не бійтеся грати зі словами в пошуку – іноді потрібна інформація знаходиться за запитами, які безпосередньо не пов'язані з вашою темою. Вибирайте тільки саме потрібне і відсіювати все зайве. Чим менше «води», тим цікавіше для аудиторії. Спробуй виділитися із загальної маси спікерів, надавши свою унікальну методику або презентувавши продукт новим цікавим способом, це дозволить запам'ятатися і залучити слухачів на нові заходи. Ваше головне завдання – упорядкувати всю інформацію, яку ви зберете згідно зі складеною схемою, і правильно її піднести по ходу вебінару.

Підготовка супровідних матеріалів

Щоб краще донести інформацію до аудиторії, бажано задіяти додаткові матеріали. Вони наочно ілюструють сказане, що в свою чергу дає можливість підтримувати інтерес слухачів протягом усього вебінару.

Презентація

Інфографіка, таблиці, малюнки і схеми, які ви заготовите, потрібно оформити в цілісну презентацію. Для цього можна скористатися програмою PowerPoint. Є важливі правила, яких слід дотримуватися при створенні презентації:

  • Зробіть слайд-заставку, яка буде показуватися до початку вебінару. Розмістіть на ньому назву онлайн-семінару та інформацію про ведучого.
  • Створіть фінальний слайд, на якому помістіть всю контактну інформацію і посилання на ваші ресурси. Не забудьте продублювати їх у загальний чат, щоб слухачі могли по них перейти.
  • Малюнки, фотографії, діаграми повинні доповнювати текстову інформацію або передавати її в більш наочному вигляді.
  • Важливо використовувати в стильовому оформленні презентації не більше трьох кольорів.
  • Усі слайди презентації мають бути витримані в одному стилі та не відволікати увагу слухачів від його змістовної частини.
  • Слайди повинні містити тільки саму важливу інформацію.
  • При створенні презентації не варто використовувати анімацію – з нею можуть виникнути проблеми на майданчику вебінарів.

Відео та аудіо

Підготовка відео та аудіоматеріалів так само займе чимало часу. Але важливо розуміти, що люди зібралися послухати саме вас, а тому тривалість відео не повинна перевищувати однієї хвилини, а гучність аудіо – не заглушати ведучого.

Для монтажу зазвичай використовуються програми – Adobe Premiere або Sony Vegas. Освоїти їх особливих труднощів не складе. Переконайтеся, що отриманий в результаті файл збережений у форматі, який підтримує ваш майданчик вебінарів.

Підготовка вебінару – це трудомісткий процес, а робота з контентом – його основна частина. Однак не варто лякатися, по ходу цієї роботи ви зможете ще краще розібратися у вашій темі, дізнатися багато цікавих фактів і освоїти особливі навички, які значно спростять роботу над наступними онлайн-семінарами. Не забувайте, що якісний контент – це запорука гарного вебінару, а тому не пошкодуйте часу на його створення.

© eTutorium 2014 - 2024 Всі права захищені