Вебінар-магніт: візуалізація + гейміфікація + інтерактив


Інформація, інформація, інформація ... В епоху інформаційного перевантаження у ведучого онлайн-заходу зростає ризик залишитися непоміченим, незрозумілим, недочутим. Тут і починається справжня «битва за увагу аудиторії». А переможцем виходить той, хто не просто дає якісний, потрібний і корисний унікальний контент, а й доносить його в зручній і захоплюючій формі. Тому сьогодні усі спікери намагаються знайти і застосувати у своїх вебінарах якісь нові, ефективні, яскраві прийоми залучення та взаємодії зі слухачами, які «чіпляють».

Наталья Кузнецова

Зовсім нещодавно в нашій академії відбувся практичний майстер-клас «Формула успішного вебінару» (запис тут), де відомий методолог, тренер і творець онлайн-курсів Наталія Кузнєцова розібрала яскравий кейс на тему «Як тримати увагу слухача. Секрети інтерактивного залучення». Від слухачів надходила величезна кількість питань, були цікаві думки, сильний зворотний зв'язок. В результаті, все це лягло в основу матеріалу для написання корисної експертної статті.

Плануючи черговий вебінар, кожен із вас замислюється над тим, як швидко зацікавити слухача, щоб він поринув у світ вашого продукту, вашої теми, і залишився задоволеним після перегляду вашої презентації. Усього цього можна легко досягти... Вебінар стане потужним магнітом тільки у тому випадку, якщо в ньому будуть об'єднані 3 компоненти: візуалізація, гейміфікація та інтерактив. Це 3 кити, на яких тримається ідеальний онлайн-захід. Давайте поговоримо докладніше про кожен ...


Візуалізація контенту

Відома приказка «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути» найточнішим чином передає роль візуалізації в онлайн-навчанні. Ми можемо прочитати десятки сторінок тексту, і в результаті, не усвідомити головної думки, а можемо поглянути на одне зображення і зрозуміти, про що буде слайд. Так, 1 правильна картинка дійсно може коштувати 1000 слів.

Визуализация контента

Візуалізація — це серце успішного вебінару. Її головне завдання — спростити подачу матеріалу. Ви знали, що візуальну інформацію наш мозок сприймає на 60% швидше, ніж текстову? У потоці постійних вебінарів, тренінгів та майстер-класів, щоб залучити аудиторію і завоювати її увагу вже недостатньо просто пропонувати корисний і якісний контент. В еру контент-маркетингу саме візуальна комунікація стає локомотивом, який везе ваш онлайн-захід до високої конверсії.

4 причини, щоб полюбити візуалізацію:

  1. 70% інформації людина сприймає візуально
  2. Мозку потрібно <0,1 секунди на обробку візуального образу
  3. Люди запам'ятовують 80% побаченого і 20% почутого
  4. Наявність зображень підвищує бажання дослухати до кінця на 80%

Грамотно спланована візуалізація здатна швидко і ефективно донести ключовий посил до аудиторії. Опрацьовуйте слайди презентації, які підкреслять вигоди вашого продукту або важливі тези виступу — без зайвого візуального шуму. Створюйте багато свіжого повітря навколо тексту, маніпулюйте даними. Додайте сюди логічне обґрунтування у вигляді достовірних фактів, цифр і показників, тоді презентації ціни не буде. Використовуйте візуальний контент, щоб красиво розповісти про тему вебінару та підкріпити ті думки, які повинні підштовхнути аудиторію до цільової дії. Фотографії, зображення, відеоролики, банери, логотипи, інфографіки та інші графічні дизайни — все це підійде для того, щоб «захопити» увагу аудиторії і спокусити її ще раз прийти на ваш вебінар.


Гейміфікація або ігрофікація

Гейміфікація або ігрофікація

Якщо ви вважаєте, що гейміфікація — це черговий новомодний тренд, який створили рекламщики і маркетологи, то зараз ви дуже здивуєтесь. Насправді гейміфікація супроводжує кожного з нас із раннього дитинства. Наприклад, весь процес нашого розвитку та навчання був гейміфіцірован — пам'ятаєте, як ми вивчали нові слова за допомогою ігор, вчили літери граючи в кубики, і навіть у початковій школі цей прийом був присутній у нашому житті ...?

Але одного разу хтось раптом вирішив, що ігри не для дорослих. Що це марна трата часу і лише забава для дітей. Усі, звичайно, погодилися. І тут настала ера напружених і відповідальних буднів — навчання, робота, де все стало дуже серйозно. Але грати ми все одно не припинили. У вільний час дорослі продовжують бавитися всілякими іграми, від традиційної мафії, покеру, шахів і шашок до комп'ютерних і мобільних.

Ігрофікація — це активний стиль навчання, від якого неможливо втомитися!

Якщо давати визначення, то гейміфікація — це впровадження ігрових механік в неігрові процеси. У нашому випадку в процеси онлайн-навчання. Правильно розроблена гра — це зброя, націлена в серце мотивації вашої аудиторії, а гейміфікація — незамінний інструмент для вирішення завдань, пов'язаних із маркетингом, залученням слухачів на вебінар. Якщо перетворити розбір теми у гру, то ваша аудиторія буде настільки захоплена і стимульована, що сама захоче швидше виконати всі ваші умови.

Навіщо вашому вебінару гейміфікація?

  • Залучення нових слухачів + повернення старих
  • Залучення / утримання аудиторії
  • Монетизація

Ефективні ігрові техніки — це ті, які дозволяють моделювати реальні процеси з життя. Таблиці лідерів, журнали прогресу, ігрові персонажі, бонуси, віртуальні нагороди, значки, статуси, рівні та місії... Ці ігрові стратегії поглинають «з головою», додають дух суперництва, дають можливість заохочувати і нагороджувати тих, хто демонструє високі результати. Більше емоцій, більше пригод, більше випробувань і більше результатів!

Які ігрові механіки впровадити?

Розвиток (прокачування навичок)

1. Розвиток (прокачування навичок)

Техніка, яка прийшла з RPG-ігор. Чим довше слухач із вами, чим більше він виконує цільових дій, тим ширше його можливості. Тут використовується принцип нескінченного розвитку: за кожну дію нараховуються бонусні бали або досвід. Сюди ж відносяться і бонусні програми з накопичувальними знижками — чим більше учасник придбав вебінарів, тим вища знижка в наступний раз. Мета техніки прокачування — утримання.

Приклад, де техніка розвитку успішно застосована — сервіс вивчення іноземних мов «LinguaLeo». Тут за кожну дію видаються бали, і від їх кількості залежить рівень студента. На просторах сайту можна знайти фрикадельки — власну ігрову валюту, за допомогою якої можна нагодувати талісман сервісу — левеня Лео.

Реферальні програми

2. Реферальні програми

Техніка, яка перекочувала з бізнесу в ігри, а через деякий час повернулася, але вже в більш оновленій формі. За залучення нових слухачів учасники отримують винагороду: знижки, бонуси або бали для розвитку. Ґрунтується техніка на принципі сарафанного радіо. Мета реферальних програм — залучення нових користувачів.


Досягнення

3. Досягнення

Гравці за певні активності або набір дій отримують досягнення — особливий статус або бейджи в профіль, які вони можуть обміняти, наприклад, на знижки, бонуси або преміальний контент. Досягнення дуже добре працює в поєднанні з технікою розвитку. Головна мета — утримання та залучення нових слухачів. Приклад техніки — сертифікати, які отримують студенти «Нетології» після успішного закінчення курсу.


Соперничество

4. Суперництво

За перемогу (правильна відповідь, рішення завдання, кращий результат тесту) бонуси отримує обмежене коло людей. Таким чином, гравцям потрібно поборотися, щоб потрапити в їх число. Суперництво ідеально лягає на інші механіки. Тут створюється ажіотаж та ілюзія дефіциту. А щоб боротьба йшла гостріше, можна в якості призу дарувати товар або послугу, яку іншим способом не отримати. Ще один варіант — мотивувати гравців купувати товар пропозицією віддати бонус тому, хто придбає більше за інших. Мета змагань — утримання та конверсія.

І про 3 катастрофічні помилки наостанок!

  1. Не примушуйте. Це не працює, примушувати не можна, не можна штрафувати або карати — тільки захоплювати, «чіпляти», мотивувати.
  2. Відсутність мети. Якщо на вебінарі ви не «палаєте» конкретною метою, то нічого у вас не вийде.
  3. Прив'язка до грошей. Коли гра перетворюється в боротьбу за фінансовою вигодою, ви перестаєте отримувати задоволення від неї.

Інтерактив

Якщо ви будете вести на своїх вебінарах нескінченний і однотонний монолог, то, повірте, від вас втечуть навіть найпалкіші фанати. Слухачі прийшли на вебінар, щоб з вами поспілкуватися, а не для того, щоб послухати чергову аудіолекцію. Навіть якщо вона дуже цікава і містить корисний контент.

Інтернет стає повністю інтерактивний. Користувач хоче бути не тільки слухачем, користувач хоче бути і автором, він творча особистість, він хоче бути причетний до процесу формування контенту, хоче залишати коментарі, приймати участь в опитуваннях.

Интерактив

Актуальна тема вебінару, якісно підібраний контент — все це може бути зіпсовано некоректним закликом до дії. Такий ефект «провалу» можна порівняти з ситуацією, коли футболіст доводить м'яч до воріт противника, а в момент вирішального удару, не потрапляє по ньому. Коли ви пропонуєте своїм слухачам відповісти на питання, пройти тестування, оцінити ваш продукт, або якість донесення матеріалу, розповісти про свої побажання або взяти участь у конкурсі на самий цікавий відгук, ви вже перетворюєте холодних і пасивних учасників в активних. І це все сила інтерактиву!

Подумайте самі: слухач, що заповнив усі форми, що розмістив відгук про ваш продукт, який розповів про себе, - це, в першу чергу, людина з докладним профілем у вашій базі даних, а по-друге, потенційний клієнт, практично готовий до угоди. У вас на руках з'являється все необхідне, щоб схилити його до цільової дії. І, виходячи з практики, клієнти, задіяні в інтерактивному спілкуванні на вебінарі, майже завжди роблять покупку або іншу задуману ведучим дію. Якщо точніше, конверсія дорівнює 85%.

Інтерактивний контент — це головна рушійна сила в просуванні вашого вебінару. Використовуйте цю силу по максимуму, і ваша аудиторія завжди буде активна, «розігріта» і готова купувати.

А тепер пропонуємо Вам переглянути уривок із практичного кейсу Наталії Кузнєцової, про який ми говорили на початку статті.

P.S. Повний запис майстер-класу «Формула успішного вебінару» ви можете подивитися тут

© eTutorium 2014 - 2024 Всі права захищені