Старт вашого бізнесу в E-learning: з чого розпочати?

, Published in Авторська колонка Анни Верби

Отже, ви експерт в певній галузі знань. У вас за плечима багатий досвід викладацької діяльності та значний список учнів і випускників. Але що робити, якщо місто, в якому ви живете і творите вичерпав свій ресурс, а бажаючі отримати унікальні знання знаходяться на досить віддаленій відстані? Більше того, традиційні навчальні курси вимагають значного часу і ресурсів, яких у більшості з нас немає. Це не тільки необхідність приїжджати на заняття у встановлений час і місце, але й час, який витрачається на такі поїздки.

Або ви ніколи не навчали, але володієте експертними навичками і бачите в собі потенціал успішного тьютора, що несе свої знання через простори інтернету за допомогою e-learning. І ось уже протягом тривалого часу ви замислюєтеся про власні авторські онлайн-курси, але сумніваєтеся у своїх силах. Як в цьому випадку перебороти себе і з чого почати? Безумовно, все і завжди починається з рішення. Але перш ніж повністю присвятити себе бізнесу в онлайн-форматі, ви повинні чесно відповісти на деякі питання.

Чи готові ви впоратися з бізнес-завданнями електронного навчання?

Звичайно ж, знання технологій електронного навчання, педагогічного дизайну, а також поведінки учнів необхідні і важливі для успіху у вашому починанні. Але, ви також повинні розбиратися і в бізнес-аспектах вашого проекту. Мова йде про такі його невід'ємні частини, як проведення ділових переговорів або самомаркетинг.

А ще потрібно враховувати, що навіть найдосвідченіші фахівці в електронному навчанні не зможуть побудувати успішний бізнес, якщо вони не мають ефективної маркетингової стратегії. А щоб її створити, потрібно грамотно проаналізувати свою цільову аудиторію, визначити, які маркетингові інструменти вже працюють і як можна використовувати їх для просування дистанційного навчання.

Більше того, потрібно відповісти на питання – чи готові ви самостійно вести переговори з потенційним клієнтом, щоб отримати максимальну ціну за свій електронний курс? Ви здатні почати керувати і взаємодіяти з командою, а також займатися бюджетуванням та фінансовим плануванням свого бізнесу?

У Вас є чітке уявлення про те, в якій ніші буде розвиватися ваш e-learning бізнес? Який сегмент ринку є для вас цільовим?

Звичайно, потрібно розуміти, хто ваш потенційний клієнт, у кого ваш продукт буде найбільш затребуваним. Для прикладу візьмемо Фінансову академію «Актив», яка обрала своїм цільовим сегментом ринку компанії рівня холдингів, корпорацій і компаній з іноземними інвестиціями, оскільки основний напрямок Академії – навчання за міжнародними стандартами фінансової звітності.

Але чому важливо на самому початку задаватися подібними питаннями? Відповідь тут досить проста – це дасть вам можливість розробити маркетинговий план, який допоможе охопити потрібну цільову аудиторію і отримати максимальну вигоду з вашого ноу-хау. Прагніть того, щоб за допомогою своїх навчальних продуктів ви могли повністю задовольнити потреби цільової аудиторії в обраній ніші. Для цього не обов'язково самому володіти всіма необхідними для цього навичками (розбиратися у всіх тонкощах навчальних програм), адже завжди можна скористатися аутсорсингом.

Ви готові постійно розвивати свої навички у напрямку e-learning?

Думаю, для багатьох з вас очевидно, що для досягнення успіху в будь-якій справі необхідна максимальна концентрація і постійна жага знань. Е-learning фахівець повинен знати і застосовувати в своїй діяльності особливості навчання дорослих людей, добре розбиратися в різних методах цього процесу, розуміти їх переваги та обмеження. Більше того, потрібно володіти навичками таких «вузьких» фахівців, як методолог, педдизайнер, програміст і т. д.

Навички та знання у сфері e-learning можливо розділити на 2 основні групи:

  • Предметна галузь – знання методології створення навчальних програм та проведення навчання, володіння основами сприйняття інформації при різних формах навчальних процесів, навички аналізу і структурування інформації.
  • Технологічна галузь – знання сучасних інформаційних технологій, таких як дизайн (у т. ч. вебдизайн), програмування та ін. Чи готові ви постійно вчитися, щоб освоїти все необхідне?

У вас є амбіційний, але реалістичний план?

Не тільки в e-learning бізнесі, але і житті в цілому, необхідно ставити цілі та строки їх досягнення. Дотримуйтеся реалістичних поглядів при створенні цього плану, але ЗАВЖДИ орієнтуйтеся на успіх. Будьте амбітні! Вирішіть для себе, скільки клієнтів ви хочете в перший місяць, в перший рік, а потім визначте кроки для досягнення поставлених планів.

Ось декілька порад, які допоможуть вам зайняти вигідні позиції на ринку дистанційного навчання:

  1. Використовуйте соціальні медіа для просунення себе та своїх послуг в електронному навчанні.
  2. Створіть e-learning портфоліо с кейсами, щоб наочно продемонструвати ваші навички та досвід, підтримуйте його в актуальному стані.
  3. Розташуйте на своєму сайті або блозі відгуки вдячних клієнтів, а також налаштуйте форму зворотного зв’язку та подбайте про SEO.
  4. Не забувайте про «нетворкінг»! Регулярно відвідуйте тематичні заходи в офлайні: конференції, виставки, круглі столи. А в онлайні приєднуйтесь до е-learning груп та приймайте участь в обговореннях.

На кожному пункті я зупинюся докладніше в моїх майбутніх публікаціях. Залишайтеся на зв'язку ;)

Всі ці питання допоможуть реально оцінити вашу готовність і можливості до запуску e-learning бізнесу. Ну а ресурси для його створення можуть бути гроші, чарівність, навички, кмітливість, освіченість, впевненість, зв'язки, надійність, друзі, лояльність, привабливість, місце розташування, досвід, мотивація, талант, лідерські якості, логіка і т. д. До нових зустрічей!

© eTutorium 2014- 2016 Всі права захищені